Pages

Friday, March 7, 2008

My experience as a part-time promoter

i take back everything i said about my would b customers (scary, nasty ppl tat r born to make promoters miserable)... they r in fact really nice n CUTE!!!!
Below r some conversation between the 2 of us...


Scene 1

me: hi cik... nak cuba Nesvita soya Bean milk dengan aloe vera?? ini adalah product baru dalam pasaran... begitu juga dengan madu dan gula merah... (i reach my sample out to them... smiling...)
Customer 1: oh... (she took 1)
Customerr 1's fren: eh... kenapa begitu kurang? (unhappy, but took 1 anyway)
me: oh... saya boleh tambah lagi....(i reach out getting ready to add more to her cup...)
Customer 1's fren: eh, tak nak lah! malu! (dignified)
me: (huh???) o... ok...(did i mention she was chubby??)


Scene 2

me: hi encik nak cuba Susu Soya Nesvita dengan aloe vera??
Customer 2: oh... soya bean milk izit?? with wat?? (i swear he's a malay guy)
me: with aloe vera.. they're cholesterol free with no preservertive... and it's very good for the skin... with beauti benefits of aloe vera..
Customer 2: oh ok... not bad... how much does it cost?
me: its 3.20 for a pack but im afraid they're currently out of stock... but we'll hav it next week
Customer 2: ha?? sold out?? oooohh... but next week got la?
me: yeah i'll b around next week... u can come and find me (smile)
Customer 2: ohh...ok... so its a date ya?
me: (ookaaay....) err... hahahaha... sure... thx for ur time


Scene 3

me: hi encik nak cuba blah blah blah...
Customer 3:oh ini ialah aloe vera ke?? (he n his girlfriend took one)
me: aloe vera... cantik... kehabisan stok...
Customer 3: ha? kehabisan stok?? tu kan kamu sedang serve kan? tak boleh ke bagi satu
Me: oh sorry.. tak boleh... kerana itu adalah sample stock... tak blh dijual... kamu blh cuba madu atau perisa original...
Customer 3: ehhhh... boleh laahhh....bagilah satu sajalah... dia(he nudge his gf) suka... yang madu aku tak mahu...
me: atau kamu dtg minggu depan... ada stock
Customer 3: next week a? tak blhlah... saya dah pergi vacation... ishh... tak apalah...( did i mention all this while his gf was smiling... heeheeheeing n haahaahaaing... anyway they left soon after. i tot tat was the last of them...but i was abt to find out how wrong i was...)
10 min later...
Customer 3 n his gf appeared out off thin air in front of me
Customer 3: eh memang tak ada ke?? dia nak satu lah... bagilah satu...kamu tolong saya hari ini saya tolong kamu esok...
me: memang tak blh la encik minggu depan baru ada..
Cust. 3: aiya... mimggu depan saya dah vacation la...
Me: atau kamu blh suruh teman kamu dtg minngu depan???
Cust 3: alaahh... dia pun tak blh laaahh... dia bkn ord sisni... dia org kedah... sebenarnya dia dah pregnant...
Cust 3's wife: ishh... jahat...
me: ................oh......... errrmmm......... congratulations...............
to my horror... they start cuddling with each other... heeheeheing n haahaahaaing together..... *shiver*...
newlyweds...

No comments:

Powered By Blogger